Optagelse på Hedens Efterskole

Tilmelding
Inden du tilmelder dig som elev på Hedens Efterskole, skal du besøge os og tale med en medarbejder om dine forventninger til dit ophold.

Kontakt kontoret på mobil 61 10 18 13 eller send os en mail på kontor@hedensefterskole.dk med dit ønske om et besøg. Skriv også gerne lidt om dig selv.

Når du har besluttet dig for at Hedens Efterskole er det rigtige sted for dig, sender vi dig indmeldelsesblanketter og ansøgningsskema til statslig elevstøtte. Det koster 3.500 kr. ved optagelse, som blandt andet går til indkøb af skoledragt (sweatshirt/jakke og bukser) med logo, og diverse materialer. Skoledragten bruger du typisk når vi tager på tur eller til stævner, så andre kan se at vi kommer fra Hedens Efterskole - eller bare når du skal slappe af! Det er selvfølgelig helt frivilligt om du vil bruge dragten.

Vi holder løbende infoaftener. Tag kontakt til kontoret for information og tilmelding.

Du og dine forældre er altid velkomne til en uforpligtende snak om skolen, så tøv ikke med at kontakte os.

Hvis vi har ledige pladser, optager vi gerne elever i løbet af skoleåret. Vi har gode erfaringer med opstart midt i året, da eleverne oftest er glade for at byde nye velkomne i flokken.

Hvad koster det?
Ved endelig tilmelding betales indmeldelsesgebyr på kr. 3.500 kr.
Prisen for et ophold på Hedens Efterskole i 2022-23 koster 2.600 kr. pr. uge i 42 uger. I 2023-24 er prisen 2.800 kr. pr. uge i 42 uger.

Inkluderet i prisen er alle udgifter til materialer, rejser, udflugter, skoledragt mm. Du skal derfor kun afholde udgifter til lommepenge under opholdet. Hvis eleven stopper på skolen i løbet af skoleåret påbeløber en stopudgift på to ugers opholdspris.

Alle efterskoleelever får støtte fra staten, beregnet ud fra husstandsindkomst i kalenderåret 2 år før dit ophold begynder.

Mindste statsstøtte pr. uge i 2021/22 er 616 kr. pr. uge ved husstandsindkomster på 880.001 kr. og derover. Højeste statsstøtte pr. uge i 2021/22 er 1.308 kr. pr. uge ved en indkomst til og med 355.000 kr.

Dette tilskud kendes kun for det kommende år, da det skal godkendes på den årlige finanslov. Ydermere gives der forhøjet statsstøtte, hvis der bor søskende under 18 år på samme bopæl, hvor eleven bor.

Du kan beregne din egenbetaling på Efterskoleforeningens hjemmeside her.