Sådan bor du

Hedens Efterskole råder over to elevfløje, med plads til 85 elever, men vi vælger kun at fylde op til 70 elever. Du har mulighed for at bo på et 2, 3 eller 4 mands værelse med elever af dit eget køn. På flere af værelserne har du mulighed for selv at indrette din egen lille afdeling.

Hedens Efterskole ligger på en 36.000 kvm. stor grund i hjertet af landsbyen Sdr. Resen i Viborg Kommune. Grunden grænser op til den smukke Sdr. Resen Naturpark.

Hovedbygningen huser administration og lærerafdeling med kontor, multirum, spisesal samt et stort industrikøkken. På førstesalen har vi samlingssal og klasselokaler.

En stor idrætshal er indrettet med tilhørende motionsrum og en mindre træningssal. Elevfløjene er indrettet med 2, 3 og 4 mands værelser og fællesarealer. Vi har faglokaler til fysik, billedkunst og træforarbejdning.

På udearealerne er der boldbane og plads til at boltre sig.  Ved skoleåret 22-23 udvides med musiklokale og ekstra klasselokaler.