E-sport

Læring via gaming – Læring, du kan bruge til meget

Et skoleår med e-sport som linjefag giver mere end vinderkompetencer ved skærmen. Du og dit hold bliver undervist i teori, strategi, teamwork og målsætninger; teknikker som du naturligvis kan bruge i sporten, men også i den daglige undervisning, på din ungdomsuddannelse og på din fremtidige arbejdsplads.

I forløbet kommer vi til at tage udgangspunkt i en dialogisk undervisning, da vi tror på, at kommunikation mellem lærer og elev, og eleverne imellem, er en ideel tilgang til læring, når vi taler strategier, holdninger og overvejelser. Sådan skabes der samtidig et godt fundament både for det sociale på linjen og det e-sportsfaglige.

Udover et fokus på selve spillet, lægges der stor vægt på samarbejde, kommunikation, teambuilding, ergonomi, kost og motion. I det hele taget prøver vi at komme hele vejen rundt om dig, som elev, med e-sport som udgangspunkt.

På linjefaget e-sport får du 5 timers undervisning og træning om ugen. Vi vil deltage i Efterskolernes e-sportsliga og i LAN’s og arrangere vores eget LAN. Herudover er der mulighed for at spille i e-sportslokalet flere aftener om ugen, når der ikke er obligatoriske arrangementer på skolen.

Formålet med linjefagene er at give dig mulighed for at fordybe dig i – og udvikle – dine interesser, i selskab med andre. Du får tid, rum og vejledning til fordybelse, og til at åbne øjnene for andres interesser og livets muligheder.
Alle linjefag har mindst 2 undervisere tilknyttet timerne. Det giver dig mulighed for at arbejde med forskellige emner inden for faget.

Et linjefag er obligatorisk.